МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ

«СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА №2» П.Г.Т. УРЕНГОЙ ПУРОВСКОГО РАЙОНА

Подготовила: Портова А.В., учитель английского языка

6 класс

Урок английского языка (УМК Happy English.ru)

Тема: Betseys family (Семья Бетси)

Цели и задачи урока:

Ввести новый лексический материал и отработать его употребление в речи.

Практиковать учащихся в чтении и обсуждении прочитанного.

Совершенствовать навыки аудирования и устной речи.

Обучать самоконтролю с опорой на аудиозапись.

Научить учащихся употреблять сложные предожения с союзами “because, but, and”.

Оборудование: магнитола, аудиодиск.

Лексический материал: young, own, to be interested in, Christmas, a pastime, indoors, out of doors, equipment, an expedition, to be full of smth, horse riding, Salisbury Plain.

Грамматический материал: сложные предложения с союзами because, but, and.

Социокультурная информация: хобби англичан, голкипер.

Ход урока

1.Приветствие и организационный момент начала урока:

T: Good afternoon, children! I’m glad to see you. Who is on duty today? Who is absent today? What’s the date today? What’s the day today? Are you ready for the lesson? How are you, Ira? Are you OK, Yuri? Are you fine, Kate? (Беседа ведется во фронтальном режиме)

Т: Fine, let’s begin!

2. Фонетическая зарядка:

[r] – to be interested in, Christmas, horse riding, Salisbury Plain

[t]a pastime, out of doors, equipment

3. Проверка домашнего задания:

Exercise A, page 135. Fill in the gaps with anything, nobody, nothing, somebody, everybody. Заполните попуски словами anything, nobody, nothing, somebody, everybody.

Look! … is coming out of the headteacher’s office. (somebody)

… likes Tom Cruise’s new film. It’s very boring. (nobody)

Can you hear …? (anything)

There’s … in your fridge to eat. I’m very hungry. (nothing)

I always invite … I know to my parties. (everybody)

4. Речевая зарядка: May I ask some questions to get some more information about you? (Беседа в режиме T→P1, P2, P3…) How many lessons do you have today? When do you usually come home? What do you usually do in the afternoon? Do you like to watch TV? What sports can you play? Do you like to read books? You like to play computer games, don’t you? Are you a football or basketball player? (Беседа ведется во фронтальном режиме)

5. Введение нового лексического материала и его отработка.

Т: Let’s learn some new words. (Exercise 1, page 136) Listen to the words and expressions and repeat them after the speaker. And now let’s read these words with their Russian equivalents.

youngмолодой

ownсобственный

to be interested inинтересоваться

ChristmasРождество

a pastimeвремяпровождение

indoorsв помещении

out of doorsна воздухе

equipmentоборудование

an expeditionэкспедиция

to be full of smthбыть наполненным ч.-л.

horse ridingверховая езда

Salisbury Plainравнина Солсбери

6. Развитие навыков аудирования:

T: We know a lot about Betsey. She has some pets. She likes pizza. But we don’t know about her family. Let’s listen to the conversation and try to guess: What is Betsey’s last name? (Exercise 2, page 136) (Учащимся можно сказать о том, что если они высказывают свое предположение, то лучше начать его словами I think’.)

The answer: Betsey’s last name is MacWizard.

7.Развитие навыков чтения:

T: Let’s read this text and mark these sentences true or false. Correct the false sentences. (Exercise 3, page 136-137) (Учащиеся читают текст вслух по абзацам)

T: Do you know what the word “goalkeeper” means? Read the rubric “100% British”.

Goalkeeperголкипер. Это слово состоит из двух слов: goal (ворота) и keeper (хранитель), дословно – хранитель ворот.

T: What’s the Russian word for goalkeeper?

The answer: Вратарь.

T: I want you to say if these sentences are true. Read them of exercise 3. (Учащиеся читают вслух предложения и корректируют их, если это необходимо. Работа над упражнением ведется фронтально.)

8. Развитие навыков письменной и устной речи:

T: Complete the sentences with the correct information from the text. (Exercise 4, page 137) And now let’s check your answers. Read these sentences and translate them.

T: All of Betsey’s family has different interests. Match the person with his/her interests and write what they are interested in. (Exercise 5, page 138) (Учащиеся выполняют упражнение в тетрадях, а затем зачитывают получившиеся предложения вслух.)

Model: Rosy is interested in books.

T: Now we know about Rosie’s, James’, and Mark’s interests. But there is some extra information about them of exercise 6, page 138. What else can you say about Rosy, James and Mark? Find the pairs of sentences which describe one person and put them together with because, but, and. Change the pronouns into names. (Учащиеся составляют предложения с указанными союзами и зачитывают их вслух.)

T: Let’s listen to the speaker and check our answers. (Учащиеся прослушивают предложения)

Rosy plays the guitar very well because she takes a lot of guitar classes.

Mark goes to archeology camps with his group, and he always finds a lot of interesting things.

James is very tied in the evenings, but he likes to have dinner with his family.

(Если учащиеся допустили ошибки, их необходимо не только исправить, но и объяснить.)

9. Домашнее задание:

T: Write down your homework, please. You must do exercise A on page 138. Do this exercise in your Workbooks. Let’s look at this exercise. These are the answers. Write the questions.

Model: Rosy is seventeen. – How old is Rosy?

Более слабым ученикам: перевести данные ответы на русский язык.

10. Подведение итогов урока:

T: Do you like these hobbies? What hobby is the most interesting? What hobbies do the members of your family have? (Учащиеся кратко отвечают на эти вопросы.)

T: I’m very pleased with your answers at this lesson. What marks do you can get? (Учащиеся оценивают свою работу на уроке, учитель высказывает свою точку зрения).

T: Any questions? Goodbye! See you on Wednesday!